Odkąd zaczęliśmy korzystać z urządzeń Huawei, praktycznie cały czas borykaliśmy się z błędami Stravy. O możliwe przyczyny i sugerowane rozwiązania postanowiliśmy zapytać u źródła.
Strava na naszych telefonach wykrzaczała się na dwa sposoby:
- w trakcie treningu zapis był ucinany, a po obudzeniu aplikacja informowała o błędzie;
- mimo uruchomienia aplikacji nie rejestrowała ona żadnych danych;
- w skrajnych przypadkach oba powyższe w jednym treningu.
Poniżej przykładowy zapis mojego treningu. Aplikację uruchomiłem pod domem. W połowie podjazdu na Kozią Górę sprawdziłem telefon i okazało się, że Strava nie zarejestrowała żadnej aktywności. Po zjechaniu na dół spędziłem dłuższą chwilę w Bike Barze. Aplikacja była na auto-pauzie. Po ruszeniu nie wybudziła się i nie zarejestrowała powrotu do domu:
Początkowo winą obarczałem aplikację. Szybko jednak okazało się, że winny może być telefon:
Również Google na połączenie słów Huawei, Strava i błąd ma sporo ciekawych wyników. Postanowiłem więc zapytać u źródła – czyli w Huawei – czy znają problem i mają jakieś rozwiązanie. Oficjalnie Huawei nie stwierdził żadnych problemów. Zapewnia też, że urządzenia współpracują najnowszymi edycjami Android i są kompatybilne z autoryzowanymi aplikacjami stworzonymi by działać na ty systemie. Przedstawiciel firmy zaznacza jednak, że nie ma wpływu na poziom kompatybilności danej aplikacji z najnowszymi edycjami Android. A jednak… dział supportu Huawei zna rozwiązanie problemu, który zdaniem marki nie występuje!
Gdzie zatem leży problem i jak można sobie z nim poradzić? Wszystko wskazuje, że Stravę zabija optymalizacja baterii. Kilka prostych zmian w ustawieniach może rozwiązać problem. No to po kolei (dotyczy Huawei Mate 10 Lite, być może w innych modelach wygląda to nieco inaczej):
- zaczynamy oczywiście od wejścia w ustawienia telefonu i wybieramy Aplikacje i powiadomienia – Aplikacje. Na dole ekranu widać dwie ikonki – wybieramy Ustawienia. W następnym kroku wybieramy Specjalny dostęp – Ignoruj optymalizację. Dalej naciskamy niebieską strzałkę w prawym górnym rogu i zaznaczamy Wszystkie aplikacje, odszukujemy Stravę, wybieramy ją i klikamy na „Zezwól”.
- kolejnym krokiem będzie powrót do ustawień. Tym razem wybieramy Bateria – Uruchamianie i przełączamy uruchamianie Stravy na ręczne. Zaznaczamy wszystkie trzy okienka:
- support Huawei radzi też, by aplikację „zakłódkować”. W tym celu należy ją uruchomić, wrócić do ekranu głównego i nacisnąć kwadratowy przycisk funkcyjny. Na podglądzie aplikacji działających w tle znajdujemy Stravę i naciskamy kłódkę w prawym górnym rogu:
Czy to działa? Jak widać w komentarzach na jednym ze screenów powyżej nie zawsze. Ja po zmianie ustawień zrobiłem kilka treningów i póki co – odpukać – Strava działa jak należy. A jeżeli w Waszym przypadku nie pomoże – pozostaje dalszy kontakt z supportem Huawei albo zmiana urządzenia…
„Strava nie będzie działać bez usług Google Play, które nie są obecnie obsługiwane prze urządzenie” :/
No tak, od momentu kiedy to pisałem trochę się sytuacja Huawei skomplikowała.