Skip to content

Baran kontra Silnik: Czy Whyte Winchelsea Ma Sens?

W świecie rowerów górskich odwieczny spór toczy się między zwolennikami napędu elektrycznego a tradycyjnej siły mięśni. Whyte Winchelsea wychodzi naprzeciw tej dyskusji, łącząc w sobie obie opcje i otwierając nowe horyzonty dla entuzjastów dwóch kółek. Przyjrzymy się bliżej temu wyjątkowemu rowerowi, analizując jego zalety, wady i porównując go z konkurencją.

Specyfikacja i wrażenia z jazdy

Whyte Winchelsea to hardtail z silnikiem Bafang Max Drive M40T o momencie obrotowym 80 Nm. Wyposażony w aluminiową ramę, 10-biegową napęd Shimano Deore i hydrauliczne hamulce tarczowe Tektro, dostępny jest w różnych rozmiarach kół (27.5″ i 29″) i wariantach kolorystycznych.

Doświadczenia z jazdy, jak opisuje test Wysokiej Kadencji, to prawdziwa przyjemność. Silnik zapewnia mocne i płynne wsparcie, ułatwiając podjazdy i zwiększając zasięg pokonywanych tras. Jednocześnie rower zachowuje lekkość i zwrotność, co pozwala na dynamiczną jazdę w zróżnicowanym terenie.

Istotną zaletą napędu elektrycznego jest możliwość wyboru różnych poziomów wspomagania, dostosowując je do kondycji i preferencji użytkownika. Początkujący mogą korzystać z mocnego wsparcia, podczas gdy doświadczeni rowerzyści mogą czerpać satysfakcję z pokonywania wyzwań z mniejszą pomocą silnika.

WHYTE WINCHELSEA – Baran kontra Silnik
WHYTE WINCHELSEA – Baran kontra Silnik

Zalety i wady Winchelstei

Zalety:

  • Silnik Bafang zapewnia mocne i płynne wsparcie (80 Nm momentu obrotowego)
  • Lekka i zwrotna aluminiowa rama
  • Szeroki zakres biegów w napędzie Shimano Deore (10 biegów)
  • Wygodna geometria dostosowana do różnych stylów jazdy
  • Możliwość wyboru poziomów wspomagania
  • Atrakcyjny wygląd i dostępność w różnych wariantach kolorystycznych

Wady:

  • Wysoka cena w porównaniu do tradycyjnych rowerów górskich
  • Zwiększona waga wynikająca z obecności silnika i baterii
  • Ograniczony zasięg na jednym ładowaniu (do 100 km)
  • Konieczność regularnego ładowania baterii
  • Wyższy koszt eksploatacji związany z zużyciem baterii

Porównanie z konkurencją

Istnieje wiele rowerów hybrydowych i elektrycznych na rynku, które mogą stanowić alternatywę dla Winchelstei. Do głównych konkurentów należą:

  • Haibike HardNine 4: Tańsza opcja z silnikiem Bosch o mniejszym momencie obrotowym (65 Nm) i krótszym zasięgu.
  • Lapierre Overvolt HT 700 AMP: Lekki rower z silnikiem Fazua o momencie obrotowym 60 Nm i baterią o dużej pojemności.
  • Moustache Dimanche 29 LTD: Wygodny rower z silnikiem Bosch o momencie obrotowym 85 Nm i bogatym wyposażeniu.

Wybór odpowiedniego roweru zależy od indywidualnych potrzeb i preferencji. Winchelsea wyróżnia się mocnym silnikiem, lekką konstrukcją i możliwością wyboru poziomów wspomagania.

Szacunkowe koszty eksploatacji

Przyjmując, że rower będzie używany średnio 3 razy w tygodniu, a koszt ładowania baterii wyniesie 0,5 zł, roczny koszt eksploatacji baterii wyniesie około 60 zł. Należy również wziąć pod uwagę zużycie opon i klocków hamulcowych, a także ewentualne naprawy i serwisowanie.

Opinie użytkowników

Opinie na temat Winchelstei w Internecie są przeważnie pozytywne. Użytkownicy chwalą mocny silnik, lekkość roweru i przyjemność z jazdy. Niektórzy zwracają uwagę na wysoką cenę